BRNO – Do Brna míří další dvacítka nových trolejbusů 27Tr. Výrobce Škoda Transportation dnes do komínské vozovny dopravil první vůz, dalších devět přibyde do konce června. Zbývající část dodávky brněnský dopravní podnik očekává ve druhé polovině roku. Za dvacet vozů dopravce zaplatí 239 miliónů korun.
„Aby městská hromadná doprava mohla být pro Brňany alternativou pro individuální dopravu auty, musí nabízet dobrou dostupnost všech lokalit, moderní komfortní vozy a přiměřenou cenu. V Brně jednoznačně tato kritéria naplňujeme. Strategickými projekty neustále síť linek rozšiřujeme, jízdné se i přes inflaci už deset let nezdražovalo a zdražovat nebude a stále obnovujeme vozový park našeho dopravního podniku. Dodávka dvaceti nových klimatizovaných a nízkopodlažních trolejbusů 27Tr je toho příkladem. Do konce května ještě čekáme nové autobusy SOR NS 12,“ sdělila primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Dvacet trolejbusů 27Tr Dopravní podnik města Brna pořídil už v loňském roce. „Nyní využíváme rámcové smlouvy, která nám umožňuje i přes rostoucí ceny energií a materiálů zakoupit další dvacítku vozů za stejných finančních podmínek. Přesto, že se nacházíme v těžké ekonomické situaci, nechceme od modernizace vozového parku upustit, navíc za takto výhodných podmínek,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Za jeden vůz dopravce zaplatí 11,95 miliónu korun, celkem tedy 239 miliónů.
Nové trolejbusy v provozu postupně nahradí poslední vysokopodlažní trolejbusy 14Tr a 15Tr, ale i nejstarší typy 21Tr a 22Tr. Vozový park trolejbusů tak bude do konce roku 100% nízkopodlažní. S novými vozy se cestující setkají nejčastěji na linkách 25, 26, 33 a 37. „Věříme, že cestující na linkách tuto obměnu uvítají, nejen kvůli jízdním vlastnostem a modernímu designu uvnitř i zvenčí, ale i proto, že jsou oproti stávajícím trolejbusům plně klimatizované a nízkopodlažní,“ dodal Havránek.
Trolejbusy Škoda 27Tr jsou plně nízkopodlažní kloubové vozy o délce 18 metrů, z nichž každý pojme více než 120 osob. „Součástí naší strategie je navyšovat kapacitu spojů, proto se vydáváme cestou nákupu kloubových trolejbusů, které přepraví přibližně o 40 cestujících více než sólo vozy. Trolejbusová doprava je jednou z nejekologičtějších forem dopravy ve městech. Její provoz je navíc oproti jiným ekologickým pohonům ekonomicky výrazně výhodnější. Proto v Brně stále udržujeme největší trolejbusovou síť v Česku, “ uzavřel Havránek.