Na konci srpna začne nová futsalová sezona 2021/2022. A nebude rozhodně obyčejná. Svaz futsalu ČR představil před jejím startem vlastní novou identitu. Poprvé ve své historii.
Česká futsalová reprezentace si po devíti letech zahraje na mistrovství světa. Ještě před odletem týmu trenéra Tomáše Neumanna do Litvy se rozehraje také 1. Futsal liga. „Všichni pevně věříme a přejeme si, aby český tým v Litvě uspěl. I proto jsme si nadělili značku, která je hravá, moderní a energická. Přesně taková, jaký je futsal,“ prozradil PR manažer SFČR Michal Pavlík. Zástupce marketingové agentury STES pro futsal Tomáš Vejr ho doplnil: „Futsal je náš sport. Proto jsme ke kampani připojili hashtag #nasfutsal.“
Nová identita futsalu vznikala několik měsíců. Ujal se jí přední český grafik Jan Moucha z kreativního studia VMLY&R ve spolupráci se STES a Svazem futsalu ČR. Věříme, že se Vám nová futsalová značka zalíbí. Je jiná než ostatní a je zcela nová. Český futsal nikdy nic podobného neměl.
„Přeji novému futsalovému brandu, který je velmi specifický, a mně osobně se opravdu velmi líbí, jen to nejlepší. Aby byl přijat futsalovou i širokou veřejností, aby pomohl futsalu při zviditelňování se jako svébytného a hrdého sportu. Aby se každý futsalista mohl se svým sportem doslova sžít a identifikovat. Futsalu a brandu zdar!“ prohlásil předseda SFČR Otakar Mestek.
Na futsalové identitě pracoval také Václav Kudrna ze společnosti STES: „Jsem velmi rád, že se nám podařilo vytvořit originální a ucelenou identitu futsalu. Musím poděkovat nejen Janu Mouchovi z agentury VMLY&R, ale i všem ostatním, kteří se podíleli na tvorbě nového brandu futsalu. Futsal, jakožto velice atraktivní sport, si zaslouží pozornost široké veřejnosti. Věřím, že nám tato změna pomůže i v oblasti marketingu a obchodu. Zároveň bych rád popřál hodně štěstí naší reprezentaci na blížícím se Mistrovství světa v Litvě.“
„Futsal je velice energický sport, proto bylo mým cílem tuto energii přenést i do vizuální identity. Nejdominantnějším prvkem jsou diagonální trajektorie letu míče, které jsou použity jak v logu, kde tvoří střela do „vinglu“ branky stylizované písmeno F, tak v celém vizuálním systému,“ popisoval tvorbu autor logo manuálu Jan Moucha z agentury VMLY&R. „Střely se objevují buď jako grafické pozadí na různých materiálech nebo jako samostatný motiv. Dynamiku dále podporuje i použití kurzívního řezu písma Raptor od české písmolijny Superior Type. Pevně věřím, že bude nový vizuální styl dobře přijat, a že nový kabát pomůže odstartovat další úspěšnou etapu tohoto skvělého sportu,“ dodal.