foto: Ladislav Svěnčík
Brněnští Draci vyhlíží novou sezónu v baseballové extralize. Nový ročník odstartuje dnes (v pátek 9. dubna), díky výjimce, kterou ČBA získalo od Ministerstva zdravotnictví.
„Těším se jako každý rok po těch měsících tréninků v hale. Hlavně se těším až se bude hrát v teple, ty začátky na jaře, když je ještě škaredě, rád nemám,“ vyhlíží nový ročník a zejména květnové zápasy brněnský Martin Červinka.
Cíl Draků do sezóny? Ten je už mnoho let stejný. „Základní část má jasný cíl, postoupit do TOP 6. Neúčast ve finále by pro nás byla obrovským zklamáním. Naše cíle jsou vždy stejné. Chceme vyhrát titul. V červenci budeme hrát evropský pohár ve Francii a na evropské scéně chceme vybojovat pro Českou republiku další místo do A skupiny.,“ popisuje cíle Brňanů generální manažer Arnošt Nesňal. Podobně se vyjadřuje i Martin Červinka: „Zbytečná otázka, chceme obhájit.“
Hráčský kádr Draků doznal v pauze několika změn. „Letos nám budou chybět hráči, na kterých náš tým poslední roky stál. Je to na týmu znát už teď a uvidíme jak si s tím poradíme. Máme tu už i dva cizince a Jarvise očekáváme v průběhu sezóny. Jasona známe a víme, že se na něho budeme moct spolehnout,“ objasňuje situaci s hráčským kádrem Červinka.
Příprava na nový ročník není jednoduchá ani z ekonomické stránky. „Když pomineme složitá opatření, která nám přináší koronavirus a my můžeme pracovat jen se seniorským sportem, tak vše běží dost podobně. Naši partneři jsou stabilní, díky čemuž se můžeme těšit z jejich podpory i v letošním roce. Největší podpora ovšem plyne z dotačních projektů města Brna. Všem partnerům patří velký dík,“ říká Arnošt Nesňal.
Nedílnou součástí Draků je také Městský baseballový stadion o který se organizace Draků stará. „Stadion se dočkal několika nových úprav, díky čemuž se zvýšila kvalita stadionu. Město Brno a firma Starez Sport a.s. instalovali nového LED osvětlení, což zlepší herní podmínky,“ pokračuje Nesňal v prezentaci novinek v Dracích.
„Snažíme se zlepšit i samotnou prezentaci klubu. Tomu by měla dopomoci spolupráce se společností Tvůj Brand, která by měla přiblížit náš klub jak fanouškům baseballu, tak i samotným fanouškům Draků. Fanoušci to mohou vidět na práci v online světě, kde jsme začali využívat nový emblém draka, rozjeli jsme několik zajímavých projektů, například “Drakem v Americe” a celkově se snažíme naši prezentaci posunout na další úroveň,“ uzavírá generální manažer klubu.
zdroj: Draci Brno